Bestuur en organisatie

Bestuur

Paul Scholte Voorzitter@eindhovenatletiek.nl

Bieneke Bauling Secretaris@eindhovenatletiek.nl

Mark Venner
Penningmeester@eindhovenatletiek.nl

René Adriaanse
Rene.Adriaanse@eindhovenatletiek.nl

Jos Rooymans
Jos.Rooymans@eindhovenatletiek.nl

 

Activiteiten Commissie

De activiteiten commissie coördineert alle activiteiten die georganiseerd worden door Eindhoven Atletiek. Te denken valt aan kampen, busreizen, wandelingen, koffieavonden, bier- en wijnproefavonden, cooper- en conconitesten, pub-quiz, atletiekcafé, testlopen, barbecues, tapasavond, pastaparty, tonpratersavond, kerstbrunch etc. Heb je een leuk idee aarzel dan niet om dit door te geven. Als je mee wilt draaien in de commissie vernemen we dit ook graag. Je kunt een bericht sturen naar activiteiten@eindhovenatletiek.nl Een overzicht van georganiseerde actviteiten is hier te vinden

Technische Commissie

DOELSTELLING

De technische commissie heeft tot doel een situatie te creëren die het voor alle leden mogelijk maakt om naar keuze prestatiegerichte of recreatieve atletiek te beoefenen. De technische commissie is verantwoordelijk voor het uitvoeren en bewaken van het training-technisch en training-inhoudelijk beleid van de vereniging. De technische commissie vertegenwoordigt de belangen van alle sportieve stromingen binnen de vereniging.

SAMENSTELLING

  • Ad Peeters – Wedstrijdloopgroepen, competitie en voorzitter
  • Jos Rooymans – Contact naar bestuur
  • Brian Lesterhuis – Krachtruimte en werpnummers
  • Sandra Maatsen – Recreanten en projecten
  • Frank Volf – Recreanten
  • Anne-Marijke Voets – Aangepast sporten
  • Henri van Limpt – Wandelen
  • Arjan Timmers – Sprint
  • Leon Classen – Pupillen
  • Jeroen Savelsberg – Jeugd

TAKEN VAN DE COMMISSIE

  • Leden van de Technische Commissie (TC) vertegenwoordigen de belangen van alle sportieve stromingen binnen onze vereniging: wedstrijdatletiek (pupillen t/m masters), recreanten (wandelen en lopen) en aangepast sporten (prestatiegericht en recreatief).
  • De TC stelt trainings- en wedstrijdplannen op en bewaakt deze, en ontwikkelt en implementeert meerjarig technisch beleid.
  • De TC zorgt voor de doorstroming van (jeugd)atleten van algemene naar meer specialistisch georiënteerde trainingsgroepen, voor opvang en inpassing van nieuwe leden en zorgt voor her- en bijscholing van trainers.
  • De TC organiseert de trainingsfaciliteiten (locaties, materialen) en ziet toe op de regels voor veilig sporten.
  • De TC adviseert t.a.v. trainingskampen/-weekenden.
  • De TC beheert een overzicht van de clubrecords en verwerkt aanvragen bij verbeteringen.
  • De (basis)baanregels zijn door de TC vastgelegd.
  • De TC ziet erop toe dat het beginnersprogramma “Start to finish” wordt uitgevoerd conform het relevante beleidsdocument.
  • De TC ziet erop toe dat het programma ONME wordt uitgevoerd conform het relevante beleidsdocument.
  • Trainers die een financiële vergoeding ontvangen tekenen een vrijwilligersovereenkomst.
  • De TC ziet erop toe dat trainersvergoedingen worden uitbetaald in samenspraak met de penningmeester.
  • Een medisch adviseur is lid van de TC.
  • De TC organiseert de EHBSO-bijscholing voor trainers (jaarlijks).
  • De TC coördineert de EHBO bij wedstrijden/evenementen van Eindhoven Atletiek.
  • De medisch adviseur is contactpersoon voor Sportplein.

De TC is bereikbaar op: tc@eindhovenatletiek.nl

Vrijwilligers Commissie

De taak van de vrijwilligerscommissie is alles rondom het reilen en zeilen van onze vrijwilligers te coördineren en Eindhoven Atletiek een prettige vereniging te laten zijn waarbinnen mensen graag vrijwilliger willen zijn. Hiertoe behoort het behouden van onze huidige vrijwilligers, het werven van nieuwe vrijwilligers en ervoor zorgen dat ook de formele kant goed is geregeld.

In 2020 is binnen Eindhoven Atletiek een vrijwilligerscommissie opgericht. Deze commissie is verantwoordelijk voor het opstellen en implementeren van het vrijwilligersbeleid. Doel van dit beleid is alle processen rondom het werven van nieuwe en behouden van bestaande vrijwilligers van Eindhoven Atletiek goed te regelen.  Daardoor kunnen vrijwilligers met enthousiasme en plezier aan de slag.

 
De commissie bestaat uit René Adriaanse, Joop Broeders en Barbara Savelsberg.
 

Als ook jij vrijwilliger wilt worden of tips of vragen hebt, spreek een van deze personen dan gerust aan of stuur een bericht naar vrijwilligers@eindhovenatletiek.nl

Wedstrijd Organisatie

Doelstelling

Binnen Eindhoven Atletiek worden ieder jaar door de Wedstrijd Organisatie Commissie wedstrijden op de baan en weg  georganiseerd. Tevens wordt door de commissie wedstrijd technische ondersteuning verleend aan organisaties van loopevenementen in de regio. De wedstrijden variëren enorm van karakter, met deelnemers van jong tot oud, van recreant tot wedstrijdatleet, uit de regio of uit het buitenland en voor alle onderdelen van de atletieksport.

De wegwedstrijden worden gecoordineerd door een eventmanager die verantwoordelijk is voor de organisatie van die specifieke wedstrijd. Dit zijn de Hypotheker Beekloop in het voorjaar en najaar.

De baanwedstrijden worden gecoördineerd door de eventmanager baanwedstrijden. Het springevent heeft hierin een aparte status en wordt ook door een eventmanager georganiseerd.

De WOC organiseert ook algemene taken die nodig zijn bij alle evenementen.

De jury coördinator (Juco) regelt voor de wedstrijden de officiële wedstrijdofficials en  juryleden. De Juco zorgt ook voor opleidingen van de juryleden en voldoende aantal in de vereniging.

Materiaalbeheer coördineert de materiaalploeg op de wedstrijddag en zorgt dat het materiaal voldoet aan alle eisen. Hij zorgt ook voor het ijken van het wedstrijdmateriaal.

Vele evenementen in de regio worden door de WOC ondersteund. Zo zijn er de Genneperparkenloop (organisatie GP Bulls/Fontys) en de Mispelhoefloop (Eetcafé De Mispelhoef).

Ieder jaar in oktober zal door de commissie de wedstrijdkalender voor Eindhoven Atletiek worden samengesteld.

Samenstelling

AlgemeenNiek Verdijck
MateriaalEmiel Halin
SecretariaatMeerdere personen
JucoKirsten Peeters
BaanwedstrijdenNiek Verdijck
Athletics ChampsLeon Classen
GenneperparkenloopHenri van Limpt
BeekloopMartijn Gielens
LichtjesrouterunJoop Broeders
MispelhoefloopJoop Broeders

Facilitaire Commissie

De commissie Facilitaire Zaken houdt zich bezig met alles wat te maken heeft met onderhoud en gebruik van zowel het gebouw als de atletiekbaan. De commissie Facilitaire Zaken houdt zich bezig met enerzijds het schoonhouden van het complex en anderzijds het onderhouden van het complex. Bovendien doet de commissie het bestuur voorstellen m.b.t. aanpassingen aan zowel het complex als m.b.t. vervanging van meubilair. Ook houdt de commissie zich bezig met het controleren en bewaken van de veiligheid van het complex.

Taken van de commissie

  • De facilitaire commissie is aanspreekpunt voor zaken m.b.t de accommodatie (gebouwen, baan en directe omgeving).
  • Zij communiceert hierover met de verhuurder (gemeente) en medehuurders.
  • De facilitaire commissie beheert de verhuur, van het door Eindhoven Atletiek gehuurde, aan derden.
  • De commissie beheert de inventaris en de ICT-systemen.
  • De commissie beheert sleutels van de accommodatie.
  • Het bestuur of TC bepaalt wie in aanmerking komt voor het in bruikleen hebben van een sleutel en ook het niveau van de sleutel.
  • Per sleutel wordt 20 euro borg gevraagd.
  • De commissie ziet toe op een actueel ontruimingsplan.
  • De commissie richt de medische ruimte in en beheert deze.
  • De commissie houdt de AED en de EHBO-materialen bij.
  • De kantinecommissie is een subcommissie van de facilitaire commissie.
  • De kantinecommissie zorgt voor het bemensen van de kantine op trainingsavonden en tijdens wedstrijden/evenementen.
  • De kantinecommissie bewaakt de kas en draagt de inkomsten af aan de penningmeester.
  • De kantinecommissie houdt een boekhouding bij.
  • De kantinecommissie beheert de inrichting van de kantine, de keuken en de voorraden.

Voor tips, op- en aanmerkingen en voor het geval u iets in deze voor ons zou kunnen betekenen kunt u contact met ons opnemen via facilitair@eindhovenatletiek.nl.

PR & Communicatie

De PR & Communicatie commissie is gefocust op het verbeteren van zowel de communicatie binnen de vereniging, als de communicatie met andere partijen en onze doelgroepen daarbuiten. Middelen hiertoe zijn onze website, social media, mailberichten als o.a. nieuwsflits, TV-schermen, mededeling-borden, flyers etc. De PR & Communicatie commissie is te bereiken via communicatie@eindhovenatletiek.nl.  

Sponsor Commissie

De sponsor commissie probeert contact te leggen met mogelijke sponsoren waarbij win-win centraal staat. Via Eindhoven Atletiek hebben bedrijven goede exposure mogelijkheden op en rond onze accommodatie en bij wedstrijden. Sponsor inkomsten zijn voor Eindhoven Atletiek uiteraard zeer welkom. Zie hier voor meer informatie over de sponsor mogelijkheden. De sponsorcommissie is te bereiken via sponsor@eindhovenatletiek.nl 

Kleding commissie

Bij alle competitiewedstrijden (inclusief de NK teams) moeten atleten gekleed zijn in het bij de Atletiekunie geregistreerde tenue van Eindhoven Atletiek. Het verenigingstenue dient als herkenning voor andere atleten, jury en publiek. Bij overige wedstrijden en trainingen is het dragen van ons clubtenue zeer gewenst in verband met de herkenbaarheid van onze vereniging. 
 
De Kledingcommissie zorgt dat alle leden (wedstrijdatleten, recreanten en de jeugd) een tenue kunnen aanschaffen via Eindhoven Atletiek t.b.v. (officiële) wedstrijden en trainingen. 
Ze doet dit door het organiseren van pas- en bestelmomenten voor de leden. De commissie beheert daarnaast een beperkte voorraad wedstrijdkleding, zodat leden ook buiten de bestelmomenten om toch een wedstrijdtenue  kunnen kopen. 
De commissie zorgt voor het ontwerp en de vormgeving van de kledinglijn en accessoires van Eindhoven Atletiek. Heb je wensen voor uitbreiding of wijziging van het aanbod? Spreek een van ons aan of mail naar kleding@eindhovenatletiek.nl
Daarnaast organiseert de commissie kledingbeurzen met gratis tweedehands kleding, verstrekt door de leden.
 
Samenstelling

Lotte van de Wijdeven (voorzitter)
Pauline Crooijmans (secretaris)
René Adriaanse (vertegenwoordiger bestuur)
Milena Ploger
Nathalie Velthuizen
Brigitte van der Heijden
 

Bestuursreglement

Het bestuursreglement is hier te vinden

Vertrouwenspersoon

Eindhoven Atletiek wil voor al haar leden en betrokkenen een sportieve en plezierige vereniging zijn. Daar waar veel mensen samen zijn en sporten, lopen in onderlinge verhoudingen dingen soms anders dan gewenst. Eindhoven Atletiek tolereert geen ongewenste omgangsvormen. Daarom heeft Eindhoven Atletiek twee vertrouwenscontactpersonen (VCP) om aandacht te schenken aan ongewenste omgangsvormen en te reageren op meldingen.

Klik hier voor meer informatie.

Verklaring Omtrent Gedrag

Eindhoven Atletiek werkt voor trainers, die met minderjarigen en/of verstandelijk of lichamelijk beperkte atleten werken, met een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG). Het aanvragen van de VOG’s wordt door de Technische Commissie gedaan. Meer informatie over de VOG is te vinden op www.nocnsf.nl/vog 

Ere-leden

Zoals de naam al aangeeft is het een eer om erelid van Eindhoven Atletiek te zijn. Erelid word je namelijk niet zomaar en deze status krijg je pas na jarenlange, buitengewone inzet voor Eindhoven Atletiek.

De lijst van ereleden op volgorde van achternaam is:

  • Herman van den Elst
  • Betty van den Elst
  • Chris van der Meulen
  • Martin van Ooyen
  • Patrick Stassen
  • Herman de Wit

Leden van verdienste

Leden die zich bijzonder verdienstelijk hebben ingezet voor de vereniging zijn, op volgorde van achternaam:

  • Joop Broeders
  • Joop Bruurs
  • Heather MacDuff
Vanaf 2023 is deze wijze van onderscheiden vervangen door de vrijwilligersspeld (zie hieronder).
 

Vrijwilligersspeldje

Het vrijwilligersspeldje is ontworpen om onze meest actieve, meest bijzondere vrijwilligers te kunnen eren met een ‘onderscheiding’.

De volgende vrijwilligers hebben een vrijwilligersspeldje ontvangen:

  • Paula van Orten
  • Jan Voets
  • Geert Schoenmakers
  • Theo Wijsman
  • Leon Classen
  • Agnes Koolmees

Informatie over de criteria en de procedure rondom het vrijwilligersspeldje is hier te vinden.

Statuten

De statuten van Eindhoven Atletiek zijn hier te vinden.

Algemeen reglement

Klik op onderstaande afbeelding voor het algemeen reglement.

 

Inhoud

Inhoud

Nieuwsbrieven

Peter van der Velden wint de 10.000 meter bij de EK masters 2025.

EK Masters op Madeira

Peter van der Velden (M55) heeft goud gewonnen op de 10.000 meter bij de EK Masters op Madeira. Voor Brian Lesterhuis was er brons op de werpvijfkamp (M50).

Lees meer »